sobota, 7 lutego 2015

Decoupage - jak zacząć



Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam przedmioty wykonane metodą decoupage - przepadłam...Zaczęłam czytać, przeglądać, byłąm co raz bardziej zachwycona jak piękny efekt można uzyskać mając zaledwie białą farbę, klej i serwetki. Podniecona zabrałam się do pracy,a posiadałam zaledwie kolorowe serwetki i biały lakier do paznokci. To wystarczyło, aby spróbować i zachwycić się jeszcze bardziej :) Następnego dnia pobiegłam do sklepu i kupiłam podstawowe rzeczy, które chcę tu pokazać, bo myślę, że dla osób początkujących te informacje się przydadzą.


Co wybrać?

1) Farba akrylowa. Proponuję zacząć od białej, ewentualnie bardzo jasnych odcieni, na nich najlepiej widać wzory serwetek. Polecam kupować w sklepach budowlanych, za 400 ml farby zapłaciłam ok 16 zł.



2) Klej. Potrzebny do przyklejania naszych ozdób. Rozrabiany z wodą. Mój to Vicol ok. 7 zł za 
0,2 kg


3) Serwetki. Moje zakupione w Kauflandzie za ok. 4 zł za paczkę.


4) Farba akrylowa bezbarwna. Na koniec po przyklejeniu naszych wzorów całość malujemy tą farbą, dla utrwalenia. 400 ml - 16 zł w sklepie budowlanym.


5) Pędzle. W zależności od tego jak duże powierzchnie macie do malowania taką wielkość pędzla wybieracie. Do przyklejania ozdób przydają się małe pędzle. Ja mam pędzle specjalne do malowania farbami akrylowymi, które dostałam od koleżanki - malarki. Warto zainwestować w lepsze pędzle, tak aby nie gubiły włosia przy malowaniu i nie były za twarde, żeby nie uszkodzić serwetek. Ceny zaczynają się od 10 zł. 



Wydaje mi się, że na początek wystarczą te rzeczy. Taki mini zestaw startowy :) Po zrobieniu kilku prac sami dojdziecie do tego, co by Wam się jeszcze przydało, jaki pędzel dokupić, a może lepsza będzie gąbka. 
Zachęcam do spróbowania,
a tu (klik) i tu (klik) możecie zobaczyć etapy powstawania słoiczków ze zdjęcia powyżej :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz